// //
Sporttema.se använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Tryck på OK för att godkänna. Läs mer
OK
Start | Om Sporttema | Magasinet | Träningstips | Varför Yoga - del tre

Varför Yoga - del tre

Hur gör man triangeln - trikonasana och varför gör man den?
 

Triangeln - trikonasana öppnar upp höfterna, stimulerar matsmältningen, sträcker ut ryggraden och kan lindra ryggont. Det sker en rotationsrörelse som stärker de inre organen i magen, den stärker också ben höfter och fötter.

 

Hur gör man?

Stå med båda fötterna parallella, vrid höger fot 90 grader åt höger och den vänstra lite inåt. Hälarna ska vara parallella.

 

Sträva neråt med så rak rygg som möjligt, höger hand landar på smalben, fot eller i golvet vilket som passar dig bäst.

Höger hand går upp mot taket och blicken följer den. Ta några djupa andetag.

 

I vilken yogaövning du än gör så lyssna alltid på kroppen, forcera eller gör något ont så ändra i ställningen så det känns bra. Testa gärna några pass med instruktör om du är osäker.

 

Sporttema har mattor plus andra produkter som du kan ha användning av i ditt yogautövande. Klicka här för att se vilka.

 

Lycka till!