Sporttema.se använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Tryck på OK för att godkänna. Läs mer
OK
Start | Om Sporttema | Magasinet | Träningstips | Cykelkomigång!

Cykelkomigång!

Det är säkert bara jag som kan komma på en sådan rubrik. Cykelkomigång! Men det är precis det som är tanken. Det är februari nu men mars närmar sig och snart, snart kan vi plocka fram cykeln ur vinteridet.
 
Den som är sugen kan ju se till att tjuvstarta cykelmusklerna nu så är du förberedd när våren och sommaren kommer.
 
Här på Sporttema kan du hitta den där lite lagom motionscykeln. Det är inte värsta spinningcykeln utan en nätt sak som inte tar för mycket plats därhemma. Ställ den framför tv:n så är det bara att köra på.
 
Här kommer lite komigång tips, bra att grunda med inför Vätternrundan i sommar.
 
Börja lite försiktigt med att bara cykla 10 minuter i lagom takt dag ett.
 
Vila dag två
 
Dag tre trampar du på lugnt i fem minuter för att öka takten i tolv och varje
halvminut spurtar du tjugo sekunder. Avsluta med tre minuters lugnt avslut.
 
Det var din cykelträning den här veckan. Öka succesivt på vecka för vecka.
 
 
Lycka till!
Sporttema teamet